Motolab's Gallery
Een kleine selectie van de "brouwsels" uit het MOTOLAB
De eerste caferacer gebouwd door Motolab in 1999
(let ff niet op het vreselijke tijdelijke vakantie bagage REK)
-Basis een Moto Guzzi LM II '79
-Blok Moto Guzzi Daytona / John Wittner 4 klepper '92
-aangepaste MG LM I tank
-Dellórto 38mm Flatslide carb's
-Kees van der Starre , maatwerk RVS uitlaat systeem 50mm uitlaatbochten met absorptie demperset
Dit project is ooit eens gespot tijdens een van de eerste test ritten van Harold op dit 4 kleps monster, door een redacteur van de guzzi koerier blijkbaar, gezien bovenstaand artikel. We hebben direct op die oproep gereageerd destijds, meerdere malen zelfs, met diverse verschillende communicatie middelen, edoch de spanningsboog van die redacteur was blijkbaar wat kort.... nooit een reactie terug ontvangen. Wij hadden graag wat zaken verteld, uitgelegd, verduidelijkt en misverstanden/aanname's weggenomen.
----------------------------------
Op verzoek een "maatwerk" klus om een K75S '92 qua hoogte geschikt te maken voor een vrouw van 1.72 cm (en meteen wat "extra" verbeteringen doorgevoerd tbv rijeigenschappen)
-in totaal 6 cm verlaagd (zadel & rijwielgedeelte!)
-Paralever achterbrug ingebouwd (ipv de OEM telelever)
-WP afgeveerd
-17' voorwiel met zwevende schijven en 4 zuiger Brembo's
- 160mm Achterwiel
-RDW geschouwd
Voor Na
----------------------------
Een BMW Model K11 welke BMW zelf nooit gebouwd heeft
-Samengesteld uit louter BMW OEM onderdelen (op de WP vering, uitlaat en Stab.stang na)
-K1100 Blok, K1 Kuip en K1 Gearing cardan
-GPS gemeten top 276Km/u
-ABS II
-----------------------------------
BMW R65 '82 met R100R blok
-1000cc lange slag blok uit '92 (tbv koppel "onderin")
-RDW gekeurd/ 1000cc op kenteken
-OEM Loodvrij -40mm CV's
-RVS Dubbele balans setup voor nog meer koppel -Laser RVS demperset
-BMW OEM verlaagd zadel ideaal voor personen voor tussen de 165cm en 180cm
Update juli 2017
Voorzien van Spaakwielen, Alu velgen en RVS "Premium" spaken
(= nieuw in het programma: geen breuk, geen flex)
Nieuwe Brembo: Remschijven, Remklauwen & RVS remleidingen (zwart ommantelt)
Nieuwe cockpit en koplamp, Nieuw spuitwerk: Bahama Gelb
pre-heat functie ingebouwd, warmte intensiteit via LED's op dashboard afleesbaar.
Update 30/07/2019
BSA GoldStar ZB34 GS Engine Overhaul | Revisie
Complete revisie van een van de allereerste Na-oorlogse 500cc GoldStar blokken. Phil Pearson (klik) heeft voor ons een nieuwe bus geplaatst in de cilinder, de magneet tafel opgelast en weer op de standaard maten gevreest.
Motolab heeft dit blok voorzien van een nieuwe Big-end rollen NOS kwaliteit, Nieuwe RHP hoofdlagers, nieuwe NOS afstandsringen en bussen, nieuwe seegerring, nieuwe NOS shims, nieuwe Phil Pearson plasma Nitride kleppen (dit blok heeft in clubman/race trim de BSA fabriek verlaten aan de kop te zien (grote carb, grote kleppen, zag er niet gemodificeerd uit)), nieuwe ORIGINELE BSA zuiger STD ( 65-2562 met 1/16-in. Comp-Rings 9.0 Comp-Ratio) voorzien van 2 mm decompressieplaat.
ZB34 GS 148 was planned to be despatched by BSA with a ZB32S 200-sequence frame to Australia in December 1948 but ended up to be despached to Rich Child Cycle Co, New York [the East Coast BSA Distributor] on 10 May 1949.
----------------------------------------------------------------
BSA DBD34.GS Clubman GoldStar 1961
- Restauration project ( & NOT for Sale)
- "the mother" of the Caferacer
- 500cc, Amal GP3, Hot cams, rearsets, Chronometric Tacho
- Optional Dunlop Alloy rims
- Optional 190mm front brake
- Optional 5 gallon Lyta alloy tank
- Matching Numbers regarding BSA dispatch records
- dispatched November 1960 to P.T. Platon Jakarta, Sales Rep Indonesia
Update : oktober 2024
vele meters gemaakt met de restauratie van deze GoldStar
Nieuwe koelvinnen opgelast, bewerkt, gestraald
tuimelaars gerepareerd (stelite opgelast), race spec gepolijst,
Nieuwe Klepzetels, GS kleppen, geleiders etc.
alles gevlakt, alles terug gebracht naar fabrieks specs
Nieuwe standaard Bus, nieuwe Omega zuiger STD
Nieuwe NEB krukas (klik) met rondom nieuwe NOS lagers o.a. FAG RMS11 met 11 kogels
nieuwe geleiders klepstoters, nieuwe stoterstangen (Phil Pearson)
nieuwe nokkenassen, etc. etc.
Assortiment navigatie ↓
- Motolab Europese Motorfiets Onderdelen o.a BMW | Moto Guzzi | British Bikes
- Over Motolab
-
-
BMW
-
BMW R 2V Onderdelen
-
Mono & Boxers '48 TOT 9/'69
- Aandrijving | Koppeling | Versn.Bak
- Body work
- Electrisch
- Gereedschap | Tools
-
Motorisch | Blok
- Algemene Motorblok onderdelen | Generic engine parts
- Brandstof filters | fuel filters
- Carburateur onderdelen | Carburator parts
- Kleppen deksels | Rocker covers
- Kleppen, Geleiders | Valve Train
- Krukas | Drijfstangen | Big- Small-End
- Lucht filters | Air filters
- Olie | keerringen | Oil seals
- Pakkingen | Pakkingsets
- Stuurketting | Spanners | Timing
- Zuigers | Zuigerveren | etc.
- Carterpan | Oil pan
- Nokkenassen | Camshafts
- Vliegwiel
- Onderhoud artikelen
- Rijwiel gedeelte
- Instrumenten | Tellers
-
Boxers '69 t/m '94
- Aandrijving | Koppeling | Versn.Bak
- Body work
- Electrisch
- Gereedschap | Tools
-
Motorisch | Blok
- Algemene Motorblok onderdelen | Generic engine parts
- Big Bore kits
- Brandstof filters | fuel filters
- Carburateur onderdelen | Carburator parts
- Carterpan | Oil pan
- Kleppen deksels | Rocker covers
- Kleppen, Geleiders | Valve Train
- Krukas | Drijfstangen | Big- Small-End
- Lucht filters | Air filters
- Nokkenassen | Camshafts
- Olie filters | Oil filter
- Olie keerringen | Oil seals
- Olie koelers | Oil cooling
- Oliepijlstok
- Oliepomp
- Pakkingen | Pakkingsets
- Powerkit
- Replacement Kit's
- Stuurketting | Spanners | Timing
- Zuigers | Zuigerveren | etc.
- Vliegwiel
- Onderhoud artikelen
-
Rijwiel gedeelte
- Frame onderdelen | lagers | standaards
- Kabels Gas | Choke | Kopp | KM | TT | Rem
- Overig
- Remmen
- Sturen
- Uitlaat & Uitlaatsysteem
- Voorvork
- Veren & Schokbrekers
- Zadels
- Wielen
- Instrumenten | Tellers
-
Mono & Boxers '48 TOT 9/'69
- BMW R 4V Boxer onderdelen
- BMW F-Serie Onderdelen
- BMW G650X series Onderdelen
- BMW K-serie Onderdelen
- BMW S-serie onderdelen
- BMW Werkplaats handboeken "hard copy"
- Touratech
-
BMW R 2V Onderdelen
- Ducati
- Husqvarna
- Moto Guzzi
-
ENGELSE Motorfiets Onderdelen
- Ariel
- AJS | Matchless
- BSA
- Norton
- Panther
- Royal Enfield (NOT India)
- Sunbeam
- Triumph Onderdelen (Coventry & Meriden)
- Triumph Onderdelen (Hinkley)
- Velocette
- Vincent
- Claxon | Toeter | Horn
- Electrisch overig
- Gereedschap
- Lectuur
- Luchtfilters | Benzine doppen
- Lucas Ammeter & Switch Parts
- Ontsteking | Magneten | Dynamo's | Onderdelen
- Overig
- Smiths | Parts | Speedo & Tacho
- Verlichting
- AMAL Race
- BREMBO rem-schijven | -blokken | -pompen | -klauwen
- Honda CX500
-
-
ONDERDELEN ZELFBOUW & Onderhoud
- Banden
- Benzine dop, kranen, filters
- Carburateurs
- Electr. delen & Verlichting
- Gas | Koppeling | Remkabel | Bowden
- Handvatverwarming
- KM - & Toeren-Tellers | Sensors
- Koplamp-oren | -steunen
- Montage materialen
- Onderhoud mat. | Tools
- Powerfilters | Luchtfilters | Inlaatkelken
- Remmen | Rempompen
- Rem- Schakelsets| Voetsteunen
- Schokbrekers
- Spatborden ALU/RVS
- Sturen | Clip-Ons | Spiegels | Handvat
- Stuurarmaturen | Gas | Rem | Kopp | Hendels
- Uitlaten & tape | Exhaust Wrap
- Valeo
- Zitjes | Zadels | Kontjes
- Wielen | Velgen | Spaken
- Bagage| Navi | Hoezen | Acc.
- Helmen | Gear | Brillen
- KOOPJESHOEK | Sale
-
- Gebruikte Motorfietsen
- Gebruikte Auto's & onderdelen
- Algemene Gebruikte Onderdelen
- Auto Onderdelen | Service artikel
- Diensten | Werkplaats
-
- Kennis | Weetjes | Fun
-
- Contact & Informatie
-
- FAQ / Veel gestelde Vragen
- Click & Collect
- Motolab SUPPORTS Sea Sheperd !
- E10
- VAT free delivery B2B EU & world
- Duiken | Duikopleidingen
- 4x4 | Overland | Camping
B2B EU & world
Per telefoon bereikbaar
+31 591 649709 op Woensdag- & donderdagmiddag 12.00 - 17.00 & vrijdagmiddag 12.00-15.00
andere momenten druk met inpakken vd pakketjes, inkoop ed.
Verzending | Versand | Postage
Tot | Bis | Untill : 21 Kg
- NL: afhankelijk brandstof toeslagen met basis prijs € 7,20
- DE: Ab € 11,29
- FR: € 19,25
- Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
- verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.