Motolab's Gallery

Een kleine selectie van de "brouwsels" uit het MOTOLAB

 

De eerste caferacer gebouwd door Motolab in 1999 

(let ff niet op het vreselijke tijdelijke vakantie bagage REK)

-Basis een Moto Guzzi LM II '79

-Blok Moto Guzzi Daytona / John Wittner 4 klepper '92

-aangepaste MG LM I tank

-Dellórto 38mm Flatslide carb's

-Kees van der Starre , maatwerk RVS uitlaat systeem 50mm uitlaatbochten met absorptie demperset

 

Dit project is ooit eens gespot tijdens een van de eerste test ritten van Harold op dit 4 kleps monster, door een redacteur van de guzzi koerier blijkbaar, gezien bovenstaand artikel. We hebben direct op die oproep gereageerd destijds, meerdere malen zelfs, met diverse verschillende communicatie middelen, edoch de spanningsboog van die redacteur was blijkbaar wat kort.... nooit een reactie terug ontvangen. Wij hadden graag wat zaken verteld, uitgelegd, verduidelijkt en misverstanden/aanname's weggenomen.

 

----------------------------------

Op verzoek een "maatwerk" klus om een K75S '92 qua hoogte geschikt te maken voor een vrouw van 1.72 cm (en meteen wat "extra" verbeteringen doorgevoerd tbv rijeigenschappen)

-in totaal 6 cm verlaagd (zadel & rijwielgedeelte!)

-Paralever achterbrug ingebouwd (ipv de OEM telelever)

-WP afgeveerd

-17' voorwiel met zwevende schijven en 4 zuiger Brembo's

- 160mm Achterwiel

-RDW geschouwd

Voor                                                                                  Na

 

 

 

 

 

 

 

----------------------------

 

Een BMW Model K11 welke BMW zelf nooit gebouwd heeft

-Samengesteld uit louter BMW OEM onderdelen (op de WP vering, uitlaat en Stab.stang na)

-K1100 Blok, K1 Kuip en K1 Gearing cardan

-GPS gemeten top 276Km/u

-ABS II

 

-----------------------------------

BMW R65 '82 met R100R blok

-1000cc lange slag blok uit '92 (tbv koppel "onderin")

-RDW gekeurd/ 1000cc op kenteken

-OEM Loodvrij -40mm CV's

-RVS Dubbele balans setup voor nog meer koppel -Laser RVS demperset

-BMW OEM verlaagd zadel ideaal voor personen voor tussen de 165cm en 180cm

 

        

 

 

 

 

 

Update juli 2017

Voorzien van Spaakwielen,  Alu velgen en RVS "Premium" spaken

(= nieuw in het programma: geen breuk, geen flex)

Nieuwe Brembo: Remschijven, Remklauwen & RVS remleidingen (zwart ommantelt)

Nieuwe cockpit en koplamp, Nieuw spuitwerk: Bahama Gelb

 

 

 

 

 

 

 

Coolride Handvatverwarming "de Luxe" (5 standen instelbaar) met 1 knop op Origineel BMW armatuur links.

pre-heat functie ingebouwd, warmte intensiteit via LED's op dashboard afleesbaar.

 

 

 

 

 

 

Update 30/07/2019

BSA GoldStar ZB34 GS Engine Overhaul | Revisie

Complete revisie van een van de allereerste Na-oorlogse 500cc GoldStar blokken. Phil Pearson (klik) heeft voor ons een nieuwe bus geplaatst in de cilinder, de magneet tafel opgelast en weer op de standaard maten gevreest.

Motolab heeft dit blok voorzien van een nieuwe Big-end rollen NOS kwaliteit, Nieuwe RHP hoofdlagers, nieuwe NOS afstandsringen en bussen, nieuwe seegerring, nieuwe NOS shims, nieuwe Phil Pearson plasma Nitride kleppen (dit blok heeft in clubman/race trim de BSA fabriek verlaten aan de kop te zien (grote carb, grote kleppen, zag er niet gemodificeerd uit)), nieuwe ORIGINELE BSA zuiger STD ( 65-2562 met 1/16-in. Comp-Rings 9.0 Comp-Ratio) voorzien van 2 mm decompressieplaat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZB34 GS 148 was planned to be despatched by BSA with a ZB32S 200-sequence frame to Australia in December 1948 but ended up to be despached to Rich Child Cycle Co, New York [the East Coast BSA Distributor] on 10 May 1949.

 

 

                                                    ----------------------------------------------------------------

 

      BSA DBD34.GS Clubman GoldStar 1961

- Restauration project ( & NOT for Sale)

- "the mother" of the Caferacer

-  500cc, Amal GP3,  Hot cams, rearsets, Chronometric Tacho

-  Optional Dunlop Alloy rims

- Optional 190mm front brake

- Optional 5 gallon Lyta alloy tank

-  Matching Numbers regarding BSA dispatch records

- dispatched November 1960 to P.T. Platon Jakarta, Sales Rep Indonesia

 

Update : oktober 2024

vele meters gemaakt met de restauratie van deze GoldStar

Nieuwe koelvinnen opgelast, bewerkt, gestraald

tuimelaars gerepareerd (stelite opgelast), race spec gepolijst,

Nieuwe Klepzetels, GS kleppen, geleiders etc.

alles gevlakt, alles terug gebracht naar fabrieks specs

Nieuwe standaard Bus, nieuwe Omega zuiger STD

Nieuwe NEB krukas (klik) met rondom nieuwe NOS lagers o.a. FAG RMS11 met 11 kogels

nieuwe geleiders klepstoters, nieuwe stoterstangen (Phil Pearson)

nieuwe nokkenassen, etc. etc.

Sorteer op

Per telefoon bereikbaar

+31 591 649709 op Woensdag- & donderdagmiddag 12.00 - 17.00 & vrijdagmiddag 12.00-15.00

andere momenten druk met inpakken vd pakketjes, inkoop ed.

Verkooppunt

 

 

Brembo

 

 

Click & Collect

Click & Collect (onder voorwaarden)(klik)

Dus GEEN spontane verkoop "aan de deur"

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Verzending | Versand | Postage

Tot | Bis | Untill : 21 Kg

  • NL: afhankelijk brandstof toeslagen met basis prijs € 7,20
  • DE: Ab € 11,29
  • FR: € 19,25
  • Other country's incl Scandinavia see in your shopping Bag
  • verzendkosten zijn incl. 21% BTW (zijn wij verplicht), derhalve BTW voor bedrijven terug te vragen.
© 2014 - 2024 Motolab | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel