BSA A7 A10 SA NEB | N.E.B. WET Plate koppeling | Clutch KIT
BSA Gold Star & A7 A10 Swing Arm WET Plate koppeling | Clutch 42T
Voor velen een drama om af te stellen, waardoor niet fijn te bedienen. zeker niet in de bebouwde kom/stad.
conversies naar BV latere Triumph koppelingen zijn ook niet gratis
N.E.B. een speedway engineering firma uit de UK maakt hoogwaardige ALU koppelingen voor competitie gebruik, BSA Gold Star 350 & 500 CB t/m DBD34 welke ook perfect zijn voor ombouw van de BSA A-series met ALU primaire kast
een koppeling als boter zo zacht en ruim 60 pk of meer geschikt! dus ook de 600cc longstroke Gold Stars van Phil Pearson, John Cronshaw en ABSAF
leveromvang: in basis een "basis" kit met onderdelen zoals op de foto
LET OP
mede vanwege het feit dat het hier gaat om sleutelen aan motoren welke ouder zijn dan 50 jaar.
de opzet is dat voor het vastzetten van de moer van het koppelinghuis, de originele wordt aangepast/her-gebruikt en vervolgens
met een (zelf te maken) borgplaatje of minimaal middelvast borgmiddel (bv groene loctite) wordt vastgezet (niet inbegrepen)
de disclaimer:
- we verwachten wel dat je over ruim voldoende sleutel skills aan motoren beschikt! deze natte versie is redelijk 1:1 vervanging maar uitlijning is kritisch, daar waar origineel staal tijdelijk iets vergeeft, gaat dat met deze moderne materialen welke oppervlakte gehard zijn igv verkeerde uitlijing sneller mis.. je moet ook goed weten hoe de speling af te stellen vd koppeling. twijfel je? of heb je weinig ervaring? niet aan beginnen!
N.E.B. is een kleine enginering firma, welke ons wekelijks belevert, deze hoogwaardige materialen worden echter in batches gemaakt, geannodiseerd in batches, soms is er enige doorlooptijd in aanvulling... bestel dus tijdig en niet een week voor een treffen of rit!