TopTip!
Omvormer 6V -- 12V 4A Oltimer Motor | Auto | tbv o.a. Navigatie
Je kent dat wel, je hebt een prachtige navigatie op je dagelijkse motor maar je oldtimer (s) met een 6 volt installatie .... gaat dat wel werken??? hoe? werkt niet?
Ideaal is het dan om ook op je olditmer met 6V op de motor toch 12 volt aan boord hebben om bijv. een TomTom / Garmin te voeden of de batterij van de telefoon te laden.
Het kan met deze DC-DC (DC = gelijkstroom) omvormer: 12 volt met een max. stroom van 4 Ampère! (2 Ampere is MINIMAAL nodig voor de nieuwste generatie Navigatie's zoals onze TomTom Rider 450 en 550 (klik) te kunnen laden!)
inmiddels 9600 test kilometers achter de rug met een TomTom Rider 550 en op een BSA B31 + GoldStar + M35-11 sloper allen met 6V magdyno
instelbereik:
ingang: 3.8 V ~ 32 V
Output Range: 1.25 V ~ 35 V
Input: 3A (max)
Output: 4A (max) (let igv 4A MAX gebruik op voldoende koeling)
Het rendement van deze omvormer is maar liefst < 94%
Note: onze DC-DC omvormer is instelbaar, traploos ook nog! .. Eenvoudig met een kleine schroevendraaier en een multmeter (volt gelijkstroom) zelf in te stellen naar gewenst voltage, dit WEL doen VOOR je het te laden device zelf aansluit!
LET OP: bij Motolab leverbaar voor + & - aan massa!! (de + van accu aan het frame kwam veel voor in de jaren '50 op veel engelse motoren)
werkt natuurlijk ook in de 6V installatie van een oldtimer auto o.i.d.
Aanbiedingsprijs geld voor zelf in regelen (simpel met multimeter)
wil je dat wij hem af/instellen, meerprijs & geef dan voltage in en uit aan in open tekst veld
NOTE: de pot (entiometer), het afstelschroefje.. MOET heel voorzichtig "opgeschroefd" worden tot het gewenste voltage bereikt is... TE grof en het gaat stuk, het is nu eenmaal micro electronica..