Mooiere loop!
Replacement kit tbv R2V R100 boxer TOT 9/1980
Siebenrock
Replacement Cylinder Kit, voor R2V r100 modellen tot 9/1980
Dankzij gemakkelijk begrijpbare aanpassingen aan de voet van de cylinder, is deze kit een ideale vervangingsset voor de cylinders van alle 1000cc productie modellen met gietijzeren bussen welke gebruikt werden door BMW tot 9/1980
Dankzij lichtere zuigers, betere performance dan standaard, zowel in PK's als mooiere trillingsvrijere loop!
VERKRIJGBAAR in 2 varianten:
- ZONDER stoterstang hulzen (foto 2)
- MET al geplaatste RVS stoterstang hulzen voor geringe meerprijs € 74 (foto 1,3 & 4)
wil je nog meer power en vooral mooier koppel? plaats dan de asymmetrical Siebenrock nokkenas! Vererop in de shop.
Tip: de powerkit (van 800cc naar 1000cc) is regelmatig niet leverbaar vanuit de fabrikant.. het verschil is de zuigerbodemrand op de meegeleverde zuiger.. Deze replacementkit voor 1000cc is erg goed te gebruiken als powerkit op je R80 (alle modellen ook G/S GS etc) mits wij een squish band voor je in je koppen fresen (dan maken we van 800cc koppen 1000cc koppen) bestel dat dan even mee KLIK
Thanks to easily understandable modifications to the foot of the cylinder, the Replacement Kit for the R100 can also be recommended for production models up to 1980.
In addition to two nicasil-coated cylinders, the kit includes forged pistons that are 110 gram lighter than the originals as well as high-quality piston ring sets and piston pins with all associated retaining rings. A comprehensive installation guide and a TÜV approval round off the set.
The 1000 cc gets a real increase in power and torque over the entire power spectrum after the Replacement Kit has been fitted. A good 67 hp is available after the modification. Once in use, the kit shows an improvement in quiet-running and - because of the lighter pistons - a not to be despised measure of spontaneity.
The kit is available for the R100/7, R100T, R100S as well as the R100RS and RT up to 9/1980. The exactly fitting set of gaskets in OEM quality is available in the shop as well. The use of an asymmetrical Siebenrock cam shaft (1131800) is recommended as a performance and torque-enhancing measure.